PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI POWIATOWEGO INSPEKTORATU WETERYNARII W OLEŚNIE OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2021 – 2022
Na podstawie art. 14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Powołanie i podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności Inspektoratu |
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Oleśnie |
Zamieszczenie informacji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: http://www.bip.piwolesno.pl/ |
kwiecień 2021 r. |
2. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2022 |
Koordynator |
· Opracowanie Planu działania, · Przekazanie do zatwierdzenia Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii w Oleśnie · Publikacja Planu działania na stronie podmiotowej BIP Inspektoratu |
kwiecień 2021 r. |
3. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: · architektonicznym · cyfrowym · informacyjno-komunikacyjnym |
Koordynator Administrator Systemu Informatycznego |
Pomoc Koordynatora w pokonaniu barier architektonicznych oraz wykorzystanie urządzenia (dzwonka) do przywołania Koordynatora w celu załatwienia sprawy oraz dostępu do Inspektoratu. |
realizacja w całym okresie działania Koordynatora |
4. |
Analiza stanu obiektów Inspektoratu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
Koordynator Administrator Systemu Informatycznego |
Przegląd stanu dostosowania obiektu w aspekcie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym |
kwiecień 2021 r. |
5. |
Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w Inspektoracie w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne |
Koordynator |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Inspektoratu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego (np. zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej |
kwiecień 2021 r. |
6. |
Monitorowanie działalności Inspektoratu, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Administrator Systemu Informatycznego |
· Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji · Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu, |
realizacja w całym okresie działania koordynatora |
7. |
Uzyskanie danych zbiorczych do raportu |
Koordynator Administrator Systemu Informatycznego |
Uzyskanie danych o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności oraz zaleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości. Przekazanie danych do sporządzenia Raportu do zatwierdzenia Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii w Oleśnie Publikacja Raportu na stronie podmiotowej BIP Inspektoratu. |
Każdorazowo w celu przygotowania oraz publikowania stosownych sprawozdań. |
Opracował: Zatwierdził:
Koordynator ds. dostępności Powiatowy Lekarz Weterynarii w Oleśnie
Krzysztof Chyra Sebastian Konwant